ОДЕСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ ТЕХНОЛОГІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ

Студентське життя

ЛЕКЦІЯ НА ТЕМУ: «ТРАНСФОРМАЦІЯ ВИЩОЇ ОСВІТИ В СУЧАСНИХ УМОВАХ» НА ФАКУЛЬТЕТІ МЕНЕДЖМЕНТУ, МАРКЕТИНГУ І ПУБЛІЧНОГО АДМІНІСТРУВАННЯ ОДЕСЬКОГО НАЦІОНАЛЬНОГО ТЕХНОЛОГІЧНОГО УНІВЕРСИТЕТУ

25 травня 2023 року на факультеті Менеджменту, маркетингу і публічного адміністрування, в рамках роботи Інституту культури та мистецтв, було прочитано лекцію за темою: «Трансформація вищої освіти в сучасних умовах» професором кафедри менеджменту і логістики Савенко І.І. Метою лекції стало ознайомлення освітян з тими трансформаційними перетвореннями, які відбуваються нині в освітній галузі.

На заході були присутні студенти факультету, викладачі та  співробітники університету загальною чисельністю 45 осіб.

У вступному слові лектором зроблено цікавий екскурс в історію становлення та розвитку освіти в Україні, яка налічує близько тисячі років,  розбудова якої активно розпочинається  з заснування Києво-Могилянської Академії і продовжується нині.

На сьогоднішній день більшість дослідників цілком обґрунтовано, на думку Ігоря Івановича, вважають, що необхідно радикально трансформувати існуючу систему освіти, яка переживає глибоку багаторівневу кризу, витоки якої пов’язані із відсутністю на рівні державного управління системного бачення сучасних проблем суспільства. Вища освіта у наш час вже не відповідає сучасним вимогам і не може забезпечити якісної підготовки людей до майбутнього, що стрімко наближається і ставить перед суспільством все нові і нові більш глобальні проблеми.

На переконання Ігоря Івановича, діюча філософія освіти в сучасних умовах  вичерпала себе. Сьогодні освіта виступає не підготовкою до життя, як це було раніше, а власне і є способом самого життя.

Тому реформування вищої освіти в контексті сьогоднішніх реалій повинно  відбуватися в рамках схваленої Кабінетом Міністрів України від 14 квітня 2022 року «Стратегії розвитку вищої освіти і науки в Україні на 2022-2032 р». Цим документом передбачається реалізація стратегічних цілей в освітянській сфері, а саме: ефективне управління в системі вищої освіти; довіра громадян, держави та бізнесу до освітньої діяльності; забезпечення якісної освіти, її інтернаціоналізація та привабливість закладів освіти для навчання. На думку Орсена Лісового, реформа повинна стати одним із найбільших викликів для вищої освіти. Основними її напрямками стане модернізація закладів вищої освіти, їх укрупнення  та підтримка дослідницьких університетів.

Лектор акцентував увагу слухачів на тому, що важливим компонентом удосконалення вищої освіти є розвиток дуальної форми організації навчального процесу,  тобто його подвійності, за якою теоретичний матеріал здобувачі опановують в навчальному закладі, а практичні навички формують безпосередньо на виробництві, в господарській практиці. Важливим в навчальному процесі, на думку Ігоря Івановича, стане впровадження методичного ланцюга освіти: інформація-знання-навички-уміння-досвід, формування загальних, інструментальних (професійних) та системних компетентностей у здобувачів.

Підсумовуючи, Савенко І.І. зазначив, що реформування вищої освіти загалом направлено на підготовку закладами вищої освіти конкурентноспроможних фахівців на ринку праці, які мають сучасні знання, вміння вирішувати комплексні задачі, створювати високоякісні та інноваційні інтелектуальні продукти. Особливо таких фахівців-менеджерів, публічних управлінців потребує післявоєнна Україна, зокрема в контексті реалізації  відомого плану Маршала для України, відбудови та відродження нашої країни як суверенної європейської держави.

Відповідальний по Інституту культури та мистецтв факультету ММіПУ,  к.е.н., доцент кафедри ПУіА  Василь МУЖАЙЛО